21.09.2015

Heineken® präsentiert die Spectre Fernseh-Kampagne – mit Daniel Craig als James Bond in der Hauptrolle – plus das weltweit erste Selfie aus dem All

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Als Teil der ganzheitlichen, globalen Spectre-Kampagne hat Heineken® nun den neuesten TV-Spot vorgestellt – mit Daniel Craig als James Bond in einer Highspeed-Verfolgungsjagd auf dem Boot in der Hauptrolle. Zusätzlich wurde eine aufsehenerregende digitale Kampagne angekündigt: Es wird das weltweit erste Selfie aus dem All geben – tituliert als „Spyfie“.

Die Spectre-Kampagne von Heineken® ist die größte globale Marketinginitiative der Marke im Jahr 2015. Spectre, das 24. James Bond-Abenteuer von Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro Goldwyn-Mayer Studios, and Sony Pictures Entertainment, wird in UK am 26. Oktober und in den USA am 6. November veröffentlicht.

Der Heineken® TV-Spot wird zuerst über Facebook gelauncht, um dann 24 Stunden später weltweit im Fernsehen sowie in den Kinos gezeigt zu werden. Heineken® ist der einzige Spectre-Partner, der Daniel Craig auch für die Hauptrolle eines TV-Spots gewinnen konnte.

Für den TV-Spot von Heineken® wurde sogar mit den Kameraleuten und Stuntmen der Spectre-Verfilmung gearbeitet, um bei den Action-Sequenzen authentisch zu sein. Die unerwartete Wendung im TV-Spot involviert eine junge Frau, Zara, die unabsichtlich in eine Highspeed-Verfolgungsjagd mit Booten gerät, wo sie dem weltweit beliebtesten Spion hilft, den Tag zu retten.

Der TV-Spot ist zu sehen unter: http://youtu.be/vuMvhJaWIUg

Für die digitale Spectre-Kampagne wird Heineken® zum wiederholten Male die Grenzen der modernen Technologie ausreizen und das weltweit erste Selfie aus dem All machen. Für dieses Projekt namens „Spyfie“ ist Heineken® eine Partnerschaft mit der Firma Urthecast eingegangen, um von deren Kamera am Deimos-Satelliten – der derzeit in rund 600km über der Erdoberfläche im Orbit kreist - ultra-HD Bilder  zu bekommen.

Mithilfe modernster Technik wird  Heineken® für die glücklichen Teilnehmer aus der ganzen Welt vom Satelliten aus ein Selfie machen – während einer exklusiven Spectre-Vorführung, die Anfang November an einem streng geheimen Ort stattfinden wird. Der Spyfie-Content wird – für jeden Teilnehmer des experimentellen, top-secret Events maßgeschneidert – jeweils auf deren Mobilgeräte übermittelt, damit dieser dann für Social Media verwendet werden können.

Markus Liebl, Generaldirektor der Brau Union Österreich, meint dazu: “Anlässlich der bereits 18 Jahre umfassenden Partnerschaft zwischen Heineken®  und James Bond, ist unsere Spectre-Kampagne nun die innovativste, die es jemals gegeben hat. Die Partnerschaft mit dem James Bond-Unternehmen ermöglicht uns die Kreation von einer aufregenden, noch nie dagewesenen Marketing-Kampagne, die sowohl begeistert als auch einen wirklichen Zusatznutzen für die Filmfans bringt. Dadurch, dass wir Daniel Craig auch in unserem TV-Spot haben und durch Spyfie geben wir Fans Zugang zu der Welt von James Bond.“

Um die Vorfreude auf die Filmpremiere im Herbst noch weiter zu erhöhen, bekommen Fans Zugang zu exklusivem Spectre-Content, durch eine geschätzte halbe Milliarde Spectre-Flaschen, die rundum die Welt im Verkauf sind. Mit ihren Mobiltelefonen können Fans einfach das Logo auf jeder Bond Flasche/Dose scannen und damit exklusives Filmmaterial mit Daniel Craig sowie Einblicke hinter die Kulissen sehen – aus fünf Schauplätzen des Filmdrehs: Mexico City, Rom, London, Österreich und Marokko.

Die Verbindung von Heineken und dem James Bond-Unternehmen geht zurück auf das Jahr 1997 mit dem Film „Der Morgen stirbt nie“, somit ist Spectre der siebte (007!) Film seit Beginn der Partnerschaft. 

-ENDS-

Notes to Editors:

About Heineken® & Bond
This campaign celebrates the seventh film of the Heineken®/Bond partnership, a relationship that began in 1997. Starting with ‘Tomorrow Never Dies’,  Heineken® was also involved in ‘The World is Not Enough’, ‘Die Another Day’, ‘Casino Royale’, ‘Quantum of Solace’ and 2012’s ‘Skyfall’.

About HEINEKEN
HEINEKEN is the world's most international brewer. It is the leading developer and marketer of premium beer and cider brands. Led by the Heineken® brand, the Group has a powerful portfolio of more than 250 international, regional, local and specialty beers and ciders. We are committed to innovation, long-term brand investment, disciplined sales execution and focused cost management. Through "Brewing a Better World", sustainability is embedded in the business and delivers value for all stakeholders. HEINEKEN has a well-balanced geographic footprint with leadership positions in both developed and developing markets.  We employ 81,000 people and operate more than 160 breweries in 70 countries.  Heineken N.V. and Heineken Holding N.V. shares trade on the Euronext in Amsterdam. Prices for the ordinary shares may be accessed on Bloomberg under the symbols HEIA NA and HEIO NA and on Reuters under HEIN.AS and HEIO.AS. 

HEINEKEN has two sponsored level 1 American Depositary Receipt (ADR) programmes: Heineken N.V. (OTCQX: HEINY) and Heineken Holding N.V. (OTCQX: HKHHY). Most recent information is available on HEINEKEN's website: www.theHEINEKENcompany.com and follow us via @HEINEKENCorp.

About EON
EON Productions Limited and Danjaq LLC are wholly owned and controlled by the Broccoli/Wilson family. Danjaq is the US based company that co-owns, with Metro-Goldwyn-Mayer Studios, the copyright in the existing James Bond films and controls the right to produce future James Bond films as well as all worldwide merchandising. EON Productions, an affiliate of Danjaq, is the UK based production company which makes the James Bond films. The 007 franchise is the longest running in film history with twenty-three films produced since 1962.  Michael G Wilson and Barbara Broccoli succeeded Albert R ‘Cubby’ Broccoli and have produced some of the most successful Bond films ever including CASINO ROYALE, QUANTUM OF SOLACE and SKYFALL. The 24th film, SPECTRE, is currently in post-production.

About METRO-GOLDWYN-MAYER
Metro-Goldwyn-Mayer is a leading entertainment company focused on the production and global distribution of film and television content. The company owns one of the world’s deepest libraries of premium film and television content.  In addition, MGM has investments in domestic and international television channels and is the majority owner of and distributor for United Artists Media Group (UAMG). For more information, visit www.mgm.com.

About Sony Pictures Entertainment
Sony Pictures Entertainment (SPE) is a subsidiary of Sony Entertainment Inc., a subsidiary of Tokyo-based Sony Corporation. SPE's global operations encompass motion picture production, acquisition and distribution; television production, acquisition and distribution; television networks; digital content creation and distribution; operation of studio facilities; and development of new entertainment products, services and technologies. For additional information, go to http://www.sonypictures.com.

About Spectre
A cryptic message from the past sends James Bond on a rogue mission to Mexico City and eventually Rome, where he meets Lucia Sciarra (Monica Bellucci), the beautiful and forbidden widow of an infamous criminal.  Bond infiltrates a secret meeting and uncovers the existence of the sinister organisation known as SPECTRE. Meanwhile back in London, Max Denbigh (Andrew Scott), the new head of the Centre for National Security, questions Bond’s actions and challenges the relevance of MI6, led by M (Ralph Fiennes). Bond covertly enlists Moneypenny (Naomie Harris) and Q (Ben Whishaw) to help him seek out Madeleine Swann (Léa Seydoux), the daughter of his old nemesis Mr White (Jesper Christensen), who may hold the clue to untangling the web of SPECTRE. As the daughter of an assassin, she understands Bond in a way most others cannot.  As Bond ventures towards the heart of SPECTRE, he learns of a chilling connection between himself and the enemy he seeks, played by Christoph Waltz. Directed by Sam Mendes and produced by Michael G. Wilson and Barbara Broccoli, the screenplay is by John Logan and Neal Purvis & Robert Wade and Jez Butterworth, with a story by John Logan and Neal Purvis & Robert Wade.

About Urthecast
UrtheCast Corp. is a Vancouver-based technology company that is developing the world's first Ultra HD video feed of Earth, streamed from space in full color. Working with prominent aerospace partners from across the globe, UrtheCast has built, launched, installed, and will soon operate its Ultra HD video camera, Iris, on the ISS alongside its Medium Resolution Camera ("MRC") which reached Initial Operation Capability ("IOC") in 2014. UrtheCast also owns and operates the Deimos-1 and Deimos-2 satellites through its Spanish subsidiary, operating as Deimos Imaging. Video and still image data captured by the cameras will be downlinked to ground stations across the planet and displayed on the UrtheCast web platform, or distributed directly to partners and customers. UrtheCast's cameras will provide Ultra HD video and still imagery of Earth that will allow for monitoring of the environment, humanitarian relief, social events, agricultural land, etc. Common shares of UrtheCast trade on the Toronto Stock Exchange as ticker 'UR'.

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David Pugh: David.Pugh@heineken.com 
+31 (0) 610 042 862
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Heineken präsentiert den neuesten TV-Spot - mit Daniel Craig als James Bond in der Hauptrolle.
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MAG. DR. GABRIELA MARIA STRAKA, EMBA
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(6) Monika Steinkogler
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